Min syster – en intressant person
Min syster är en intressant person, eftersom jag har känt henne så lång och vet så mycket saker om henne.
Hon vet så mycket saker om mig också. Hennes namn är Katharina och hon föddes tre år efter mig och vi tillbringar mycket tid tillsammans. Nu efter vår barndom och utdragen från föräldrars hus våra ringer vi ofta till varandra, eftersom hon bor i en andra stad. Vi har många vänner tillsammans och när jag är hemma vi gör mycket saker. Hon är en vänlig person som har lätt för att tycka om andra.
Min syster är mycket kreativ och hon målar ofta, dessutom spelar hon teater i en studentgrupp i Leipzig. Spela teater är en passion för henne och hon är jättebra. Förra sommaren reste hon med en grupp till Ryssland på en teaterfestival i Tcheljabinsk. Där fotograferade hon vardags lev, fortfarande älskar hon kunskap. Hon har en jättebra musiksmak, det har hon från mig.
Många resor har vi gjort tillsammans, till exempel till Rumänien och Polen. I Polen paddlade vi sju dagar på en å med en grupp av våra vänner. I Rumänien vandrade vi genom Transsylvanien. I Transsylvanien fotograferade vi många gamla hus och kyrkor. Varje dag vandrade vi till en ny ort och tittade på gamla byggnader. Det var jätte intressant och vi lärde oss många saker.
Hon tycker om det ovanliga som jag. Ibland tar hon på sig ovanliga kläder eller smycken. Hon tycker om kläder och hon syr kläder för hand egna.

Hon förstår mig och jag kan prata med henne om allt. Ibland är hon lynnig och bestämd. Hon är mycket självmedveten och stark personlighet, ändå är hon inte egoistisk eller obehaglig. När du har ett problem hjälper hon dig alltid. Hon kan ordna så mycket saker då hon studerar psykologi och arbetar på en klädaffär.
Hon är oberoende och fri att få intressanta erfarenheter. Erfarenheter samlar hon varje dag. Hon tycker om att köra bil, resa till Östersjön och leva i naturen. All dessa saker gjorde hon förra sommaren med hennes pojkvän Cornel.
Dessutom älskar hon att laga mat till mycket folk. Hon kan laga jättebra, men diska tycker hon inte om. På vår sista skidsemester, lagde hon mat för över sexton personer varje dag och hon var glad hela tiden. Hennes humor är ofta glatt eller piggt.

Min syster är stor och har glasögon, men hon använda ofta kontaktlinser. Hon är också blond och vacker. Hennes väsen är liknande min pappas. Det är ibland ett problem, eftersom de båda är impulsiva.
Hon vill hälsa på mig Sverige, men hon kunde inte komma i oktober, eftersom hon måste arbeta. Jag tror hon vill komma i vinter eller på midsommar. När hon kommer hit, kan vi göra många utflykter, till exempel till Leksand eller Mora. Hon har inte varit i Sverige förut, det kommer att vara hennes första besök i Sverige.
Just nu flyttar hon till hennes nya lägenhet med en väninna. Det är hennes tredje lägenhet i Leipzig på tre år och hon tycker om att inreda rummet.
Orkidéer är en annan av hennes hobby och hon föder upp egna plantor.


der junge am 29.Nov 06  |  Permalink
???????